maandag 25 mei 2009

Dag 47 Blaye - Blanquefort

Maandag 25 mei 2009 26 km / 1111 km.
Vanmorgen werd ik door Daniël en de vrouwtjes netjes afgeleverd aan de veerboot welke me in Blaye naar de andere kant van de Gironde moest brengen. De sfeer was een beetje bedrukt, na een prachtig weekend met veel zon en mooie wandelingen. Om 7.30 uur startte de eerste overtocht en een half uurtje later kon ik starten. Op de veerboot kon ik kennis maken met een Francaise, een Spanjaard en 2 Australische fietsers die allen op weg naar Compostela zijn. Al vlug maakte ik nader kennis met de Spanjaard Eduardo, die reeds voor de 2e keer van uit Polen vertrok om naar Compostela te wandelen (+/- 3000 km)... En jullie dachten dat het voor mij ver was? Hij deed ook al de pelgrimstocht naar Rome en droomt er van te voet naar Jeruzalem te gaan. Hij spreekt enkel Spaans, dus mijn beetje Spaans dat ik ken wordt zwaar op proef gezet. Maar hij is zeer vriendelijk en rateld er maar op los... en ik knik af en toe. Maar uiteindelijk begrijpen we elkaar en delen deze avond een kamer en trekken morgen samen door Bordeaux.
De dag verliep voorspoedig en om 15.30uur meldden we ons bij de jeugdherberg in Blanquefort, een voorstad van Bordeaux. Het motregende lichtjes toen we arriveerden, maar ondertussen valt er een gezappig regentje. Gelukkig kan ik hier nog eens (gratis) gebruik maken van de computer.
Nogmaals bedankt aan iedreen voor de vele reactie's, ik kan niet op ieder bericht persoonlijk antwoorden, maar ik lees ze wel