dinsdag 5 mei 2009

Dag 27 Onzain - Amboise

Dinsdag 5 mei 2009 20km/670km
Hallo allemaal, eindelijk nog eens zelf op de computer in een internetcafé in Amboise.
Vandaag weer een korte afstand gewandeld, die steden liggen nu eenmaal zo hé? Het is hier momenteel niet zo een mooi weer: zwaar bewolkt maar wel droog.
Na het goedkope nachtje gisteren in een opvang voor pelgrims in Onzain (van de gemeente) vandaag onderdak gevonden in de jeugdherberg van Amboise. Nette jeugdherberg met een kamer voor 2 personen voor mij alleen (18.50euro ontbijt inbegrepen). In het midden van de Loire ligt een eiland (l'Ile d'Ore) waar de jeugdherberg alsook de camping ligt. Daar ik liever in een bed dan op dat slaapmatje lig koos ik maar voor dat eerste.
Amboise is een mooie toeristische stad met (weeral) een mooi kasteel, welk ik van buiten bekeek. Flaneren door de drukke toeristische winkelstaartjes is meer iets voor mij en zo ontdekte ik toevallig dit internetcafé.
Morgen stap ik naar Tours, weer een belangrijk punt op mijn tocht. Vanaf daar heb ik meer kans op ontmoetingen met andere pelgrims. Tot nu toe heb ik slechts één pelgrim ontmoet en dat was juist voorbij Cambrai. Wel spreken de mensen me regelmatig aan bij het zien van de schelp op de rugzak. Vooral mensen die zelf de tocht reeds ondernamen of nog zouden willen doen. Zij die de tocht zelf deden hebben blijkbaar de noodzaak om medestanders aan te spreken en dat is wel fijn.

Ik heb ondertussen wel al een massa foto's maar kan ze voorlopig niet uploaden, dus dat is voor later
Bonjour tout le monde et j'ai enfin accès à Internet dans un cybercafé à Amboise.
Aujoud'hui de nouveau courte randonnée car les villes sont situées à assez courte distance l'une de l'autre. Le temps n'est pas fameux : très nuageux mais heureusement sec.
Après une nuitée très bon marché dans un refuge communal pour pélérins à Onzain je passerai la nuit dans l'auberge de jeunesse d'Amboise. Belle auberge avec des chambres pour 2 personnes que j'occupe seul (18.50 € peit déjeuner compris). L'auberge ainsi que le camping sont situés sur une île (L'Ile d'Ore) au milieu de la Loire. Comme je préfère un lit à une natte j'ai choisi pour la solution de confort c.a.d. l'auberge.
Amboise est une magnifique cité touristique (encore une) avec un splendide château que j'ai admiré de l'extérieur. Je préfère flaner dans les ruelles marchandes et c'est ainsi que j'ai découvert le cybercafé.
Demain je continue sur Tours, de nouveau une étape importante sur ma route car à partir de maintenant j'aurai plus de chance de rencontrer d'autres pélérins. Pour le moment je n'ai fait qu'une seule rencontre d'un compagnon (juste avant Canbrai). Les gens m'accostent régulièrement en voyant la coquille sur mon sac surtout ceux qui ont entrepris ou veulent encore entreprendre le pélérinage. Ceux qui l'ont déja fait éprouvent visiblement la nécessité d'encourager un des leurs et je trouve celà formidable. J'ai entretemps une masse de photos mais ne peut pas les télécharger pour l'instant donc patience