maandag 4 mei 2009

Dag 26 Blois - Onzain

Maandag 4 mei 2009 25 km / 650 km.
Mooie wandeldag. Clement is vandaag 3 km afgeweken van zijn geplande route en dit omdat hij daar terechtkon in een gratis pelgrimopvang. Hij is nu echt in de streek van de mooie kastelen. Jammer dat er geen tijd is om ze allemaal te gaan bezoeken. Gelukkig heeft hij wel de tijd om de buitenzijde te bewonderen.
Clement: het opvanghuisje was wel ok ware het een beetje proberder onderhouden. Ik heb geen gebruik van de douche durven maken en het keukenmateriaal heb ik helemaal laten staan. Een proper laken over het bed gelegd en in mijn eigen slaapzak gekropen... Ik was er niet helemaal gerust in dat ik hier geen kleine beestjes zou opdoen.
Het huisje wordt gebruikt als opvang voor zwervers die hier eenmaal in de maand mogen slapen, volgens de vrijwilliger die me binnen liet. Het onderhoud gebeurt volgens een beurtrol van vrijwilligers en ik had de indruk dat dit wel even geleden was.
Belle journée. Clément s'est détourné 3 km de sa route pour atteindre un refuge gratuit pour pélérins. IL est arrivé dans la région des Châteaux de la Loire et regrette de ne pas avoir le temps de les visiter et de ne les admirer que de l'extérieur..
Le refuge était O.K. mais manquait un peu de propreté. Il n'a pas osé faire usage de la douche ni du matériel de cuisine. Il a mis un drap propre sur le lit et a dormi dans son propre sac de couchage. Il n'était néamoins pas rassuré et craignait la visite de quelques petites bestioles nauséabondes. D'après les responsables les SDF peuvent y passer la nuit une fois par mois et l'entretien est fait à tour de rôle par des volontaires et Clément a eu l'impression que parfois ils
ont oublié leur tour