donderdag 7 mei 2009

Dag 29 Rustdag Tours

Wat doe je zoal met een rustdag? Eerst en vooral wat langer slapen een beetje wassen en bezig houden met allerlei. In de voormiddag op stap in Tours: drukke stad overigens. In kathedraal stempeltje in boekje laten zetten, langs toeristenbureau om wat info. Daar kreeg ik enkele telefoonnummers voor mogelijke slaapplaatsen in Ste-Catherine-de-Fierbois, mijn doel voor morgen. Ik heb ondertussen contact opgenomen maar verwacht nog antwoord, men verzekerde me dat ik zeker een slaapplaats zou hebben.
Verder heb ik vanmiddag siesta gehouden en een beetje mijn gerief in orde gebracht: ik had gisteren trouwens een pakje "poste restante" opgehaald en had zodoende nieuwe documentatie voor een volgend deel van de reis.

Que fait-on pendant une journée de repos ?
Avant tout se lever plus tard, une lessive en ensuite s'occuper de pleins de choses pour lesquelles on n'a pas le temps pendant le voyage.
Pendant la mâtinée randonnée dans Tours une ville assez active. J'ai fait oblitérer mon crédencial dans la cathédrale et suis passé par l'Office de Tourisme pour collecter quelques renseignements et numéros de téléphone afin d'assurer ma nuitée prochaine à Ste-Catherine-de-Fierbois. On m'a assuré que je n'aurai .pas de difficultés pour dormir et j'ai pris contact téléphonique mais attend toujours une réponse
Cet après-midi sieste et mis de l'ordre dans mes affaires car j'avais reçu hier un coli poste restante contenant de la documentatation pour une partie de la suite de mon périple.