zondag 5 juli 2009

DAG 88 Monte de Gozo - SANTIAGO DE COMPOSTELA

Zondag 5 juli 2009 5 km / 2184 km.
COMPOSTELA !!!! Iets voor 8 uur deze morgen heeft Clement zijn doel bereikt, na ongeveer 3 maanden. Hij heeft zijn bewijzen en stempels reeds opgehaald en heeft de mis bijgewoond in de kathedraal. Hij belde me zonet en liet me duidelijk verstaan dat het zeer aandoenlijk was. De kathedraal zat een half uur voor de start reeds afgeladen vol. Adembenemend en nog enkele andere superlatieven heb ik gehoord. Mag ik bij deze ook mijn bewondering uiten: ongelooflijk, proficiat, echt trots op mijnen schonen (schoonpa). Clement zal nu zijn reis nog enkele dagen verder zetten naar Fisterra, vertaald: het einde van de wereld. Dus blog nog enkele dagen verder te volgen. Volgende week zal hij normaal terug thuis zijn. Clement: Ja aandoendelijk was het, ik wist even met mijn emoties geen blijf meer, ook nu als ik de reacties lees lopen de rillingen me over de rug. Ik deed wat me gevraagd werd te doen in Compostela en hoop hier mijn steentje te hebben bijgedragen voor een beter leven voor vele mensen die een beetje hoop hebben gekoestert in mijn daden. Ik heb zonet op internet mijn terugvlucht geboekt: Zaterdag 11 juli met Ryanair eerst naar Madrid en dan naar Charleroi waar ik (als alles goed verloopt) om 17.35uur land. Ik ging eigenlijk met de trein terug keren maar gezien de prijs kan ik net zo goed met de vlieger (en ik wil zo graag naar huis)... Nogmaals een grote dank aan al de supporters die me regelmatig steunden.

COMPOSTELLE !!!! Peu avant 8.00 heures Clément a atteint son but après une épopée d'environ 3 mois. Il est déja en possession de ses cachets et de ses preuves et a suivi la messe dans la cathédrale.Il vient de m'appeler et m'a fait savoir qu'il était très ému. La cathédrale était déja remplie une demi heure avant le début de la messe. A en couper le souffle et j'ai encore entendu d'autres superlatifs. Par ce message je lui témoigne mon admiration : incroyable, félicitation et je suis super fier de mon beau-père. Clément conhtinuera encore sa route quelques jours vers Fisterra ( traduction : la fin du monde) Veuillez donc suivre ce blog encore quelques jours. Il sera de retour normalement la semaine prochaine Clément : "Je suis tout remué et ne peux contenir mes émotions, même en lisant les réctions je ressent encore des frissons dans le dos. J'ai fait ce qu'on attendais de moi à Compostelle et espère avoir contribué à une meilleure vie pour tous ceux qui ont mis leurs espoirs dans ma quête. Je viens de réserver mon vol retour via internet : samedi 11 juillet par Ryanair. D'abord Madrid ensuite Charleroi où j'aterrirai si tout se passe bien à 17.35 h. J'allais revenir en train mais vu le prix je peux aussi bien prendre l'avion (je suis pressé de me retrouver chez moi) Encore merci à tous mes supporters qui m'ont soutenu tout le long de mon périple."