maandag 13 april 2009

Dag 5 Bellaing - Cambrai

Maandag 13 april 2009 37km/159km

Prachtig zonnig wandelweer. Clement bijna niet meer te herkennen... Zo rood als een jonge kreeft. Gelukkig heeft hij deze morgen in Denain een voorraad kunnen inslaan om de dag door te komen. Vandaag gedeeltelijk langs de Schelde gewandeld. Vandaag even naar huis teruggekeerd om morgen een laatste medische chek-up te ondergaan. Vanaf woensdag is het dan echt menens.
Tot de volgende...
Clement: vertrokken in dichte mist en met een kleddernatte tent en een slaapzak die ook al een beetje van het vocht weet... Later op de dag zeer zonnig en warm wandelweer. Ik had op voorhand zowat mijn route uitgestippeld op mijn kaarten, maar het valt mij op dat de plaatselijke bevolking deze wandelwegen meestal niet weet liggen.
Daardoor verlies ik wel eens wat tijd en doe al eens wat te veel km. Ook in Cambrai was de Kathedraal gesloten en kon ik aan geen originele stempel geraken: dan maar een in het station gevraagd.