zaterdag 18 april 2009

Dag 10 Ourscamps - Plessis-Brion

Zaterdag 18 april 2009 12km/268
Eindelijk eens zelf op de PC
Gisteravond naar de mis geweest en zoals gezegd daarna naar de Vespers. Zo een overnachting in en klooster heeft wel iets heel speciaals: vooral de stilte is overweldigend. Het sobere avondmaal werd, zoals de regels het voorschrijven, in stilte genuttigd. Ik zat aan tafel met een 5-tal jongeren die hier op een soort stage waren. Daarna, zoals steeds de laatste dagen, vroeg naar bed. De broeder in de kamer boven mij heeft echter nog een tijdje liggen draaien in zijn krakende bed...
Vanmorgen lekker uitslapen, maar als je er al vroeg in ligt, ben je al vlug uitgeslapen. Om 8.30u ontbijt (in stilte) en dan nog even de eetzaal klaar zetten voor de genodigden van het middagmaal voor vandaag.
Om 9.30u ben ik dan uiteindelijk op stap gegaan onder een lichte motregen. Eerste de L'Oise overgestoken en wat later gekozen voor het jaagpad langs de Canal latéral à l'Oise. Ik blijf toch iets met rivieren en kanalen hebben, mijn schoenen en mijn broek werden echter wel goed nat, maar dat droogt wel.
Na een korte wandeling van 2u30 arriveerde ik bij de familie in Plessis-Brion die ik echter nooit eerder ontmoette: het werd een warm onthaal. Na het middagmaal kreeg ik een korte rondleiding door het huis en wees men mij de studio waar ik zal verblijven dit weekend: plaats zat. Vanavond is er een familiereünie met een deel van de familie en morgen middag nog eens met nog een ander deel. Dat worden drukke tijden! (Ik heb al mijn beste Frans uit de kast moeten halen)