zondag 12 april 2009

Dag 4 Doornik - Bellaing

Zondag 12 april 2009 (Pasen) 35 km/totaal 122 km

Aankomst te Bellaing. Rond 11u45 de Belgisch-Franse grens overgestoken. Na 35 km gestrand in Bellaing, nabij Denain, waar hij bij een plaatselijke boer de nacht kan doorbrengen op het erf.
De voeten hebben hem vandaag geen extra last bezorgd, voor de rest is alles naar wens verlopen. De plannen voor morgen zijn zo'n 30 km stappen tot Cambrai waar hij morgenavond de trein zal nemen om nog eens naar Oostakker terug te keren. Hij moet dinsdag op controle bij de dokter... i.v.m. de hondenbeet. Woensdagmorgen vertrekt hij dan in alle vroegte terug naar de laatste stopplaats om zijn weg verder te zetten.
Wordt vervolgd...
Clement: Na het verorberen van 4 croissants ('t tenslotte toch Pasen hé?) op stap. Ik had voor onderweg nog een belegd broodje mee, zodat ik er sterk opstond voor vandaag. Mijn doel voor vandaag was eigenlijk St Amands-les-Eaux, maar gezien ik morgen op een deftig uur in Cambrai wou zijn moest ik vandaag dan maar wat verder stappen en slaping zoeken. De eerste twee vragen werden negatief beantwoord maar bij de derde was het bingo! De man had paardenstallingen en, gezien zijn veiligheidsinstallatie, kon hij me niet zelf te slapen leggen maar bood me als oplossing een stukje weide aan op de ouderlijke boerderij. De vriendelijke ouders brachten mij nog 2 lekkere belegde broodjes en een fles water, deze pelgrim kon er weer even tegen.