zaterdag 11 april 2009

Dag 3 Kluisbergen - Doornik

Zaterdag 11 april 2009 27 km totaal 87 aankomst 15u10

Mooi weer vandaag, goed gestapt. Hij heeft niet zo veel last meer van de eerste blaar, maar ondertussen is er een tweede exemplaar verschenen. Clement is eerst in de stad langs geweest om een stempel te halen voor in zijn boekje. Daarna doorgestapt naar de camping. Daar heeft een wasje en een douche voor de nodige verfrissing gezorgd. Tof weetje, zijn wandelvriend Daniël was niet ver daar vandaan en zou hem eens een bezoekje brengen. Dat zal deugd doen!
Tot morgen...



Clement: Vanmorgen 2 boterkoeken en een tas koffie, dit is al een betere start dan gisteren. Nog 2 koeken voor vanmiddag. Ik ben nu in de provincie Henegouwen, mensen zijn spontaner en zeggen "bonjour". Een dame sprak me aan en vroeg of ik naar Compostela ga. Twee weken geleden was hier ook al iemand voorbij gekomen (waarschijnlijk Philippe?). De dame praatte met mij en tegelijkertijd ook met iemand aan de GSM. Enkele km verder, in Celles, werd ik opgewacht door een andere dame. Ook zij vroeg of ik naar Compostela ga en gaf me een gesloten enveloppe met een kaartje en een beetje geld ingesloten: "Pour St Jaques" zei ze. De dame leek me in rouw en straalde droefenis en gelijk vertrouwen uit. Ze was blijkbaar door de eerste dame (met de GSM) op de hoogte gebracht van mijn komst. Dit maakte toch een diepe indruk op me, en geeft me meteen ook een doel aan mijn tocht. Voor mijn vertrek had ik ook al enkele boodschappen meegekregen en dit alles wordt dan een beetje als een opdracht die ik dien te vervullen en geeft de kracht om door te zetten.

's Avonds kreeg ik op de camping nog het bezoek van Daniël die na zijn wandeling in Baudour niet kon nalaten eens goede dag te komen zeggen. Dat zijn vrienden hé, dat doet goed. Ik weet dat hij mij heel intens volgt.