zaterdag 6 juni 2009

Dag 59 Honarribia - San Sebastian

Zaterdag 6 juni 2009 28km/ 1413km
Gisteravond heeft het hier tamelijk lelijk gedaan: veel wind en regen. Toen ik vanmorgen opstond was het een beetje aan't motregenen. Ik maakte me klaar om te vertrekken en ging, zoals afgesproken, om 7 uur mijn ontbijt pick-nick afhalen. Het ontbijt was maar vanaf 9 uur te krijgen en dat was wel wat laat om te vertrekken. De regen hield na een beetje op en rond 11 uur kwam de zon te voorschijn. Van bij de start ging het al vlug bergop en het zweet liep me over de rug onder de regenvest. Eens boven kreeg ik de mooiste vergezichten over Irun en omstreken te aanschouwen. Vooral toen de zon te voorschijn kwam was het fantastisch. In San Juan moesten we een bootje nemen om ons naar San Pedro over te zetten. Ik vond vandaag onderdak in een jeugdherberg net door San Sebatian. San Sebastian is een zeer mooie badstad met het mooiste strand ter wereld verzekerde me een inwoonster. Ze sprak me aan omdat ze zag dat ik met een Sint-Jacobsschelp liep. Ze zou ook de Camino willen lopen maar heeft problemen met haar knie. Zo heb ik weer mijn beste Spaans uit de schuif moeten halen, maar we begrepen elkaar... Ondertussen is Eduardo ook aangekomen en slapen we op dezelfde kamer
Hier soir il a fait très mauvais, beaucoup de vent et de la pluie. Lorsque je me suis levé ce matin il bruinait. Je me suis préparé à partrt et et suis allé chercher mon petit déjeuner pick-nick comme convenu à 7 heures. Le petit-déjeuner n'était servi qu'à partir de 9 heures et cela me semblait tard pour partir. La pluie a enfin cessé de tomber et vers 11 heures le soleil a fait son apparition. Depuis le départ la route montait et la sueur me coulait le long du dos sous mon imper. Une fois arrivé au sommet j'ai eu un panorama superbe sur Irun et alentours principalement sous le seleil. Arrivé a San Juan j'ai du emprunter un petit bateau pour nous mener à San Pedro. J'ai trouvé un refuge pour la nuit dans une auberge de jeunesse un peu plus loin que San Sebastian. San Sebastian est une belle cité balnéaire et une habitante m'a assuré avec la plus belle plage du monde. Elle m'a interpellé en voyant ma coquille sur mon sac. Elle désirerait également faire le chemin de Compostelle mais des problèmes aux genoux l'empêchent de le faire. J'ai du de nouveau sortir mon meilleur espagnol du tiroir mais nous nous sommes quand même compris. Entretemps Eduardo est également arrivé et nous partageons la même chambre