woensdag 10 juni 2009

Dag 63 Markina Xemein - Gernika

Woensdag 10 juni 2009 28 km / 1509 km.
Vandaag was het zeer mooi wandelweer en heeft Clement het geluk gehad om weer veel door de spaanse bossen te mogen wandelen. Hij heeft al veel pelgrims ontmoet en dan vooral spanjaarden. Hij heeft nog geen belgen ontmoet in Spanje. Hij zal de nacht doorbrengen in een refugio waar zeer veel plaats is.

Clement: hoe het gaat met de gezondheid? Zeer goed, alleen een beetje pijn in de linker voet als ik op de platte baan loop, maar dat gaat over als ik begin te klimmen. Als ik klim heb wat pijn in mijn rechter elleboog van op de stokken te steunen, maar dat gaat over als ik daal. Als ik daal heb ik nogal last van mijn linker knie, maar dat gaat ovar als ik plat loop. Maar als ik plat ... Tot nu toe is het te doen.
Aujourd'hui belle journée pour la marche et Clément a pu jouir des forêts espagnoles. Il a déja rencontré beaucoup d'autres pélérins surtout des espagnols et n'a pas encore rencontré un seul belge en Espagne. Il logera ce soir dans un refuge spacieux.
Clément : comment va la santé ? Très bien juste un peu mal dans le pied gauche lorsque les routes sont plattes mais cela passe lorsque la route monte. Lorsque je grimpe un peu j'ai mal dans le coude droit à force d'appuyer sur les batons mais cela passe lorsque je descends par contre en descente j'ai une douleur au genou gauche mais ne sent rien lorsque la route est platte. Mais lorsque la route est platte...... Jusqu'à présent tout va bien