vrijdag 12 juni 2009

Dag 65 Lezama - Bilbao

Vrijdag 12 juni 2009 17 km/1553 km
Vandaag even zelf op de computer. Zoals alle dagen, de laatste week, om 6 uur opstaan en om 6.30 uur al op pad om de grootste warmte voor te zijn. We, omdat ik nog steeds op pad ben met Eduardo. T.t.z. samen: we vertrekken samen, maar na een half uurtje zie ik hem al niet meer. Vooral als er te klimmen valt kan hij niet mee en ik hou mij niet in want zo een hele dag sisi moeten zeggen terwijl ik er geen bal van snap... Dus stappen we ieder zo een beetje onze eigen gang. Al iets na 9 uur kwamen we in Bilbao. Eerst even de basiliek bezocht, waar juist een mis bezig was. Wel mooi een mis in het Spaans gezongen, en het mag gezegd: de priester had een mooie stem. Later trok ik verder door de oude binnenstad naar de kathedraal, waar juist een mis bezig was... Ik heb mijn hemel dik verdiend vandaag. Nog later trok ik door de nieuwe stad met zijn prachtige architectuur met o.a. het wereldberoemde Museo Guggenheim. Ik verblijf nu in de jeugdherberg aan de rand van de stad en er wacht ons morgen een lange tocht onder een loodzware zon.
Aujourd’hui j’ai un PC à ma disposition. Comme tous les jours de la semaine dernière je me suis leve à 6.00 h. pour partir vers 6.30 h afin d’éviter la grande chaleur. Je fais encore toujours route avec Eduardo c.à.d. nous démarrons la journée ensemble mais il disparait après une ½ heure car il ne peut pas suivre mon rythme surtout lorsque la route monte et je ne m’adapte mon rythme au au siens car devoir dire toute la journée "sisi" alors que je ne comprend rien à son charabia…. Donc chacun de nous parcourt son proper chemin. Peu après 9.00 h. j’ai atteint Bilbao. J’ai visité la basilique pendant qu’une messe était commencée. Une belle messe chantée en espagnol et je dois reconnaître que l’officiant avait une très belle voix. Plus tard j’ai visité l’ancienne ville et la cathédrale où également une messe était officiée. J’ai vraiment mérité mon paradis aujourd’hui. J’ai également parcouru la nouvelle ville avec son architecture magnifique e.a. le Musée Guggenheim connu mondialement. Je reside pour l’instant dans l’auberge de jeunesse dans un faubourg de la ville et me prépare à affronter demain une très dure journée sous un soleil de plomb